• Intro
    • aanmeldingsformulier
  • docenten
  • curriculum
    • hoofdvakken
      • Dwarsfluit
      • Hobo
      • Klarinet
      • Fagot
      • Saxofoon
      • Hoorn
      • Trompet
      • Trombone
      • Zang
      • Slagwerk
      • Piano
      • Orgel
      • Viool
      • Altviool
      • Cello
      • Contrabas
      • Koordirectie
    • algemene vakken
      • solfège
      • muziekleer
      • contrapunt
      • harmonieleer
      • analyse
      • muziekgeschiedenis
      • modules
    • vooropleiding
  • tarieven
  • FAQ
  • agenda
  • over ons
    • contact
    • locatie
    • in de pers
    • partners
  • beeld&geluid
    • Foto’s
    • Video

Trombone

hoofdvakdocent Peter van Klink

Het lesprogramma voor hoofdvak trombone of bastrombone bevat een flexibel in te richten combinatie van individuele begeleiding naar hoog technisch en muzikaal niveau en training in het voorbereiden van orkestaudities.

Indicatie toelatingsniveau:

Twee etudes van verschillend karakter en één solowerk (met pianobegeleiding). Alle majeur- en mineurtoonladders + drieklanken. Eenvoudige lipflexibility-oefeningen (bijv. E. Remington). A prima vista spel na een korte zelfstandige voorbereiding. Voldoende vaardigheid van basistechniek van het trombonespel (houding, ademtechniek, embouchure, toonvorming, schuiftechniek, intonatie, articulatie, omvang, flexibiliteit, dynamiek).

Repertoire Tenortrombone bijvoorbeeld:  Rochut –  melodious etudes deel 1 / Couillaud – 31 etudes brillantes / Müller – Technische Studien  deel 3 / Rimski Korsakov – Concerto / Koetsier – Sonatine / Guilmant – Morceau symphonique / Saint-Saëns – Cavatine.

Repertoire Bastrombone bijvoorbeeld: Ostrander – basic techniques / Pederson – intermediate & advanced etudes / Shoemaker – legato etudes / Tcherepnin – Andante / Sachse – Konzert (in F) / Lieb –  Concertino basso / McCarty – Sonata.

trbneLet wel: de gegeven voorbeelden van spelniveau zijn geen doorslaggevende indicatie voor toelaatbaarheid. De te verwachten ontwikkelbaarheid is hierin van groter belang. De intake houdt het midden tussen een auditie en een proefles; naar aanleiding van de interactie tussen kandidaat-leerling en docent wordt ingeschat (1) of er voldoende ontwikkelbaar potentieel is, en (2) of het ‘klikt’ tussen leerling en docent.

 

zoek

docenten

  • Piertje Feenstra
  • René Geesing
  • Bart van Grinsven
  • André Kerver
  • Peter van Klink
  • Eric Kotterink
  • Annelies Lamm
  • Peter Laport
  • Corina Liefers
  • Carola Ligt
  • Inge Lulofs
  • Wouter Munsterman
  • Johan Naus
  • Hanneke Nijs
  • Erik Olsman
  • Iassen Raykov
  • Jasper Schweppe
  • Michèle Sidener
  • Marlon Valk
  • Sofia Vasheruk
  • Līga Vilmane
  • Robert Windak

hoofdvakken

  • Altviool
  • Cello
  • Contrabas
  • Dwarsfluit
  • Fagot
  • Hobo
  • Hoorn
  • Klarinet
  • Koordirectie
  • Orgel
  • Piano
  • Saxofoon
  • Slagwerk
  • Trombone
  • Trompet
  • Viool
  • Zang
  • Dwarsfluit
  • Hobo
  • Klarinet
  • Fagot
  • Saxofoon
  • Hoorn
  • Trompet
  • Trombone
  • Zang
  • Slagwerk
  • Piano
  • Orgel
  • Viool
  • Altviool
  • Cello
  • Contrabas
  • Koordirectie
  • algemene vakken
  • solfège
  • muziekleer
  • contrapunt
  • harmonieleer
  • analyse
  • muziekgeschiedenis
  • lestijden algemene vakken
  • studiebelasting algemene vakken
  • vooropleiding:
  • modules
  • FAQ
  • tarieven
  • agenda
  • beeld&geluid
  • contact
  • aanmeldingsformulier
  • locatie
  • over ons
  • in de pers

partners
valerius ensemble logo_het_symfonieorkest kaliber kunstenschool concordia ArtEZ Conservatorium
© 2021 Academia Musica